Portretje December 2022: Paul D'haese

2014-08-23-Aardbijen2-DSC 1326Na het succes van ons vorig bezoek op aan het aardbei-bedrijf van Robert en Cécile De Decker te Zwijndrecht met inleiding tot de bijenteelt door imker Gilbert Van Moer, hebben we op vraag van velen een tweede bezoek georganiseerd. Er kwamen 12 volwassenen en 4 jongeren. Deze keer was het wel mooi weer zodat we ook de bijtjes aan het werk zagen.
Cecile had twee lekkere taarten gebakken.
Wel bedankt, Cecile, Robert en Gilbert!

Hierna een kort verslag van het vorige bezoek op 8 mei.

2014-05 Aardbeien-DSC4395Op 8 mei bezochten de leden van onze vereniging met hun partner het aardbei-bedrijf van Robert en Cécile De Decker te Zwijndrecht. Daarbij werden we ook ingeleid in de bijenteelt door imker Gilbert Van Moer.
Er waren zo' 35 bezoekers. Het weer zat niet mee en dus was het bezoek aan de buitenserres en de bijenkorven beperkt.

2014-05 Aardbeien-DSC4400
We kregen een deskundige uitleg over de aardbeiteelt en het werken met bijen. Onze leden hadden veel vragen die gretig beantwoord werden.
2014-05 Aardbeien-DSC4410Na het bezoek konden we bijpraten bij taart (aardbeitaart uiteraard) en koffie.

Allen waren zeer tevreden over de organisatie van dit initiatief. Onze dank aan Cécile, Gilbert en Robert.

Jammer genoeg konden we de vele geïnteresseerden niet allemaal ontvangen. We hebben daarom een nieuwe lijst geopend om in te schrijven voor een tweede bezoek dat zal doorgaan op 23 augustus.