Portretje December 2022: Paul D'haese

Dit jaar worden de Olympische Spelen te Parijs gehouden. Maar wist u dat in 1920 de eerste Olympische Spelen na de Groote Oorlog gehouden werden in …  Antwerpen?
Het was toen een gelegenheid om een hele nieuwe wijk op te bouwen. Er kwam meer openbaar vervoer, een stadion en dan moesten de sportevenementen nog beginnen.

Welke ‘erfenis’ hebben de Olympische Spelen van 1920 te Antwerpen tot op de dag van vandaag achtergelaten?  Dat is iets dat we te weten komen bij het gegidst bezoek aan de wijk op zaterdag 18 mei 2024.  Het bezoek begint om 14 uur en is gratis.
Dit bezoek is ook geschikt voor minder mobiele leden.

Wil u, eventueel met uw partner, mee?  Dat kan na inschrijving via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..  Leden zonder computer kunnen ook inschrijven door een seintje te geven via 03/239.45.19 (bij Mireille) en een bericht achter te laten op het antwoordapparaat.
Bevestiging van uw deelname en hoe er geraken, komt u te weten tegen 16 mei.