Portretje December 2022: Paul D'haese

2022 05 28 CarolusBorromeusKerkGevel 350px Na een bezoek aan het Gilliot & Roelantsmuseum te Hemiksem wil onze Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht met de leden graag op bezoek naar de Carolus Borromeuskerk te Antwerpen. Deze barokke kerk werd ontworpen door niemand minder dan Pieter Paul Rubens, de wereldbekende schilder. Een gids vertelt ons alles over het gebouw en voor zij die meer willen, volgt er nog een bezoek ‘achter de schermen’. De crypte, het kantmuseum en nog meer. De kerk zelf is vlot toegankelijk voor onze minder mobiele leden, de crypte minder daar er dan een steile trap afgelopen moet worden.

Wanneer: dit bezoek met gids gaat door op zaterdag 28.05.2022. We verzamelen voor de ingang van de kerk, te vinden aan het Hendrik Conscienceplein, om 13.45 uur. De inkom en het bezoek met gids is gratis voor onze leden.

Hoe geraakt u er? Sportievelingen komen met de fiets en rijden via de Sint Annatunnel tot aan de groenplaats. Hier kan u uw fiets stallen en dan wandelt u nog zo’n 500 meter verder tot aan het Hendrik Conscienceplein.
Komt u met de tram vanuit Zwijndrecht of vanaf het Frederik van Eedenplein, dan stapt u af aan halte Groenplaats en dan begint u te stappen tot aan de Carolus Borromeuskerk.

Om zeker te zijn dat we voldoende gidsen voorzien, hadden wij graag van u geweten of u mee gaat op deze uitstap. Wenst u ook het bezoek ‘achter de schermen’ mee te maken; laat het dan ook eens weten. Gelieve ons hiervan in te lichten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Tot gauw,