Portretje December 2022: Paul D'haese

2022 04 25 SpreekbeurtSintMaartenMaandag 25.04.2022 organiseert uw Heemkundige Kring een interessante bijeenkomst met als thema ‘De internationale Sint Maartensorganisatie en de Sint Martinusroute’.
Spreker is Richard Willems, heemkundige uit Beveren en begeesterd door alles wat met Sint Maarten te maken heeft.
Hij neemt ons mee langs de Martinusroute die zich doorheen Europa slingert en vertelt ons wat meer over de eigentijdse invulling van de Martinusviering - bij ons vooral gekend door de St Maertensommegang en het grielen op 11 november.

De voordracht gaat door in de Mouterij, John Tulpinckstraat 15 te Burcht en is gratis voor onze leden. Niet-leden met een Reynaertpas (de vroegere Uitpas) betalen 1€, niet-leden zonder zo’n Reynaertpas betalen 5€.

Aanvang: 20 uur. Het einde is voorzien rond 22u.

Er is parkeergelegenheid aan de Kerkstraat en op het kerkplein. Uw fiets kan voor de deur van de Mouterij gestald worden. Komt u met het openbaar vervoer dan neemt u bus 87 of de Zwijndrechtbus. Zij stoppen aan het kerkplein van Burcht. Alle bussen die het traject tussen Hamme en Antwerpen aandoen, stoppen hier ook.

2022 04 25 LogoMartinusrouteVoor minder mobiele geïnteresseerden: er is er in de Mouterij een lift die u tot de eerste verdieping brengt.

Mocht u verhinderd zijn op 25 april, maar wil u de Martinusroute op het grondgebied van Zwijndrecht en Burcht wel eens afstappen? Dan vindt u hier de link: https://www.zwijndrecht.be/wandelroutes-in-zwijndrecht