Portretje December 2022: Paul D'haese

2022 03 Kom uit je kot flyer miniZondag 13 maart, 13 tot 17 uur

De gemeente en de adviesraden organiseren op zondag 13 maart een opendeurdag waar alle verenigingen zich kunnen voorstellen aan de bevolking. Nu de corona-epidemie hopelijk op zijn laatste beentjes rondloopt, is het goed om het ruime vrijetijdsaanbod in de gemeente voor te stellen. Daar maakt het verenigingsleven deel van uit en sommige organisaties kregen het tijdens de opeenvolgende lockdowns soms hard te verduren. ‘Kom uit je kot’ komt daaraan tegemoet.

Ook de Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht neemt hier aan deel.

Samen met de gemeente werken we mee aan het project ‘Graven van lokaal historisch belang’. Graven die concessie-vrij zijn worden opnieuw eigendom van de gemeente. De gemeente kan deze graven dan ontruimen. Sommige van deze graven hebben echter een bijzondere waarde omwille van hun architectuur of omwille van de persoon die er begraven ligt.

De Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht organiseert daarom op 13 maart korte rondleidingen van een 45-tal minuten op het kerkhof van Zwijndrecht om 13.30, 14.30 en 15.30 u. We gaan even in op het belang van bepaalde graven, een aantal selectie criteria en de restauratie van graven.

Gratis, geen reservering nodig.