Portretje December 2022: Paul D'haese

2021 08 ZurenborgOp zaterdag 21 augustus organiseren we voor onze leden een geleid bezoek aan de wijk Zurenborg  in Antwerpen.
Deze wijk is gekend om z’n statige herenhuizen, ontworpen door de beste belle époque-architecten. Achter de gevels zitten allerlei interessante verhalen die u tijdens de uitstap te weten komt.

Dit jaar was een moeilijk jaar voor àlle verenigingen en dus ook voor uw kring. Er mochten geen ledenvergaderingen gehouden worden, ons lokaal bleef dicht en er mochten geen uitstappen gehouden worden. Gelukkig is de vaccinatiegraad bij onze bevolking hoog, houden de meeste mensen afstand van elkaar, zien we nog overal mondmaskers dragen én blijven we dit alles toch maar volhouden.
En we mogen nu ‘terug uit ons kot komen’! Uw Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht wil u daarom uitnodigen om op bezoek te gaan doorheen de wijk Zurenborg. Deze wijk is gekend om z’n statige herenhuizen, ontworpen door de beste belle époque-architecten. Een van de architecten zou trouwens ook in Zwijndrecht en Burcht aan de slag gaan maar dan met de bouw van werkmanshuisjes.. Achter de gevels van de statige herenhuizen van deze wijk zitten allerlei interessante verhalen die u tijdens de uitstap te weten komt. En dan te denken dat in de jaren ’60 van vorige eeuw men deze huizen allemaal wou afbreken om er wolkenkrabbers voor in de plaats te zetten…

Praktisch: Deze gratis uitstap gaat door op zaterdag 21.08.2021. We treffen elkaar in de hal van het station Antwerpen-Berchem om 13.45 uur. De wandeling mét gids duurt ongeveer 2 uur en is ook geschikt voor leden die iets minder goed te been zijn.
Hoe geraakt u er: met de trein vanuit Zwijndrecht om 13.50 uur. U bent dan wel nipt op tijd want dan komt u aan om 14 uur.
U kan op Antwerpen-Linkeroever aan halte Halewijn of van Eeden tram 9 van 13.07 uur nemen die een halte net voor het station Antwerpen-Berchem. U stapt van de tram af en loopt dan nog een 500 meter tot aan de inkomhal van het station.
Sportievelingen kunnen met hun ‘Harley Trapson’ komen en deze veilig stallen aan de fietsenstalling van het station.
Komt u met de auto: Antwerpen is nog steeds een Low Emission Zone én er is weinig parkeerplaats aan het station. U bent gewaarschuwd!
Wie mee op uitstap wil, kan zich vanaf 19.07 aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vergeet zeker niet te aan te geven met hoeveel personen u komt. Leden die meewillen doch geen e-mail gebruiken, kunnen dit laten weten via onze brievenbus aan Kaaiplein 29. De uiterste inschrijfdatum is 12.08.21.