Portretje December 2022: Paul D'haese

2021 08 30 TramH paneel4 DRUK

60 jaar geleden werd de tramlijn tussen Hamme en het Vlaams Hoofd / Antwerpen LO buiten dienst gesteld.

De heemkundige kringen van de gemeenten op de route van deze lijn hebben de handen in elkaar geslagen om dit stuk verleden terug onder de aandacht te brengen. We organiseerden een  reizende tentoonstelling naar alle gemeenten waardoorheen de tramlijn liep. We willen niet alleen het verhaal brengen van de gehele tramlijn, maar zeker het lokale gebeuren sterk in de verf zetten.

De tentoonstelling in Burcht ging door tijdens de weekends van 11 en 18 september in de Sint-Martinuskerk. We ontvingen 518 bezoekers. Een succes!

De tentoonstelling op Linkeroever ging door tijdens de eerste twee weekends van oktober in Galerij Ho-Bie, Scheldebuilding, Beatrijslaan 8. We ontvingen 177 bezoekers.