Portretje December 2022: Paul D'haese

2018 04 LogoErfgoeddagOp 22 april e.k. is het Erfgoeddag met als thema "Kiezen". We kiezen hierbij de grootste inwoner van Zwijndrecht en Burcht. Deze overleden prominente burgers moeten iets betekend hebben voor onze gemeente en de wereld. Na een eerste poll werden de volgende  personen voorgesteld: Alfred Ost, Lieve Moenssens, Willy Minnebo, Paul D'haese, Rieke De Bokser, Leo Tindemans, Michel Vergauwen, Leo Verbeeck, Piet Severins en George Bettens.

De Heemkundige Kring werkt mee aan de praktische uitvoering van de verkiezing. Er worden stemhokjes geplaatst in de Oude Pastorij in Burcht en in het Oude Gemeentehuis in Zwijndrecht.

Op vrijdag 20 april gaan we samen met de Cultuurdienst al zoveel mogelijk materiaal klaarzetten, extra hulp is welkom voor het schikken van tafels en stoelen, panelen opstellen om de kieslijsten aan te hangen en nog affiches, vlaggen en andere zaken en zeker om twee stemhokjes per locatie op te stellen.

Voor zondag 22 april zouden we graag 3 à 4 vrijwilligers inzetten per locatie. Om alles even te overlopen, misschien afspreken 9.30u? Thee en koffie, koffiekoeken ’s morgens  en broodjes voor ‘s middags worden voorzien voor deze vrijwilligers.