Portretje December 2022: Paul D'haese

2018 03 Sint AnnabosOp zondag 25 maart om 14:30h organiseert onze Heemkring een wandeling door het Sint-Annabos.

De wandeling zal begeleid worden door boswachter Lucas Bergmans van het Agentschap voor Natuur en Bos. Hij is een wandelende natuurencyclopedie en weet het mooi te brengen.

We kuieren door het bos tussen het ontluikend frisse lentegroen en de vele vogels die hun territorium afbakenen voor de broedtijd. Onze gids legt het bos- en natuurbeheer uit.
Lucas Bergmans en ons lid Danny Van Steen zullen vertellen over Kamp Top Hat (1945-46).

We bezoeken de eerste werken voor de Oosterweelverbinding. Wat gaat er gebeuren met het Sint-Annabos?

Praktisch:
We verzamelen aan de kruising van de Esmoreitlaan en de August Vermeylenlaan, langs de kant van het bos.
De wandeling is ongeveer 5 km lang. De bospaden zijn goed begaanbaar. Stevige wandelschoenen zijn gewenst. Kledij te voorzien naargelang de weersomstandigheden.
Na de wandeling is het mogelijk om iets te drinken en na te praten in een herberg op Sint-Anneke Plage (Wandeldijk).
Deze wandeling is gratis. Onze leden en hun familieleden zijn hartelijk welkom.