Portretje December 2022: Paul D'haese

23017 10 28 Nocturne 2017 pubOp zaterdagavond 28 oktober gaat een nocturne door op de begraafplaats van Zwijndrecht.
Er worden pannenkaarsen en lichtzakjes geplaatst op de centrale assen van de begraafplaats. Het publiek kan een brandvrij lichtzakje met theelichtje kopen aan 1€ per stuk om op het graf van een overleden familielid, vriend, vriendin, kennis of zelfs een onbekende te plaatsen. De Wase Kantorij brengt stemmige liederen en de Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht biedt 2 smaken soep, koffie en thee aan tegen een zeer democratische prijs.
Voor het plaatsen en aansteken van de pannenkaarsen en de lichtzakjes worden er nog vrijwilligers gevraagd vanaf 18:45h. Er wordt ook nog iemand gezocht die soep wil maken. Vorig jaar werd er 39 liter soep verkocht en dat was maar net genoeg voor de liefhebbers. Laat iets weten via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Deze nocturne is een mooie gelegenheid om in alle rust en sereniteit een tijdje stil te staan bij de overledenen.

Let wel: de nocturne gaat enkel door bij droog weer.