Onze leden krijgen een aantal extra's aangeboden op onze website.
Momenteel zijn dit: de toegang tot een aantal interne documenten (onze statuten, intern regelment, etc), de agenda van onze vereniging, de index van ons archief.

Hier volgt een korte handleiding om hiervan gebruik te maken.

1. U moet ingelogd zijn als lid van onze vereniging. U doet dit door de rubriek "Toegang leden" in het menu aan te klikken. Indien u reeds geregistreerd bent op onze website kunt u in het venster uw naam en wachtwoord invullen. Indien u nog niet geregistreerd bent kunt u hier uw registratie aanvragen. Let wel, alleen de leden kunnen zich hier registreren.

2014-12-Screenshot Onze vereniging-GastNiet ingelogd2014-12-Screenshot Onze vereniging-LidIngelogd2. Eens ingelogd, hebt u de beschikking over alle bijkomende informatie. Als je klikt op de rubriek "Onze vereniging" in het keuzemenu komen de extra faciliteiten in beeld. De linkerfiguur toont de onderdelen van de rubriek indien u niet ingelogd bent, de rechterfiguur toont de bijkomende onderdelen na inloggen.

3. De keuze "Documenten" geeft toegang tot interne documenten van onze Kring, zoals onze statuten.

4. De keuze "Agenda" toont de agenda met tentatieve en geplande gebeurtenissen. De leden kunnen de agenda voorlopig alleen raadplegen. De bestuursleden kunnen gegevens toevoegen of wijzigen.

5. De keuze "Archief" leidt tot een pagina met de index van ons archief.

Screenshot Archiefindex

Initieel worden alle archiefstukken getoond in volgorde van het identificatienummer (het "ZBNummer"). U kunt de volgorde van de lijnen veranderen door op de kop van een aangeduide kolom te klikken. Nu worden de lijnen gerangschikt volgens de inhoud van die kolom. U kunt ook de inhoud van de lijst filteren. Bv. U bent geïnteresseerd in alles wat met de Schelde te maken heeft. Vul het filterveld in met de term "schelde" en alleen de lijnen met het woord "schelde" erin worden getoond.
Door te klikken op het groen + icoon in de eerste kolom krijgt u de volledige beschrijving van het betreffende archiefstuk te zien. Zo kunt u de voor u interessante archiefstukken thuis noteren en de archiefstukken zelf opvragen uit de kasten in ons lokaal of in het digitaal archief.

In de toekomst zal het ook mogelijk zijn de archiefstukken, die gedigitaliseerd zijn, van thuis uit te bekijken.