Welkom, Gasten

Onderwerp: Pastoor Leo Baes

Pastoor Leo Baes 04 sept 2012 18:51 #1

• Herman Janssen
  • Herman Janssen's Profielfoto
Beste heemkundeleden,
ik schrijf een boek over de Eerste Wereldoorlog in Baarle-Hertog. Priester Leo Baes speelde daarin een uitermate belangrijke rol. Later was hij pastoor in Burcht, van 30 april 1940 tot 11 april 1967. Weet iemand of er foto’s van hem bewaard gebleven zijn en waar ik daarvoor terecht kan?
Vriendelijke groeten,
Herman Janssen
Heemkundekring Amalia van Solms, Baarle-Hertog
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Re: Pastoor Leo Baes 05 sept 2012 14:55 #2

• Chris Vander Straeten
  • Chris Vander Straeten's Profielfoto
Ik heb 3 fotootjes naar uw persoonlijk mailadres gestuurd, vergezeld van een kleine historiek rond de installatie van pastoor Baes hier in Burcht.

Re: Pastoor Leo Baes 05 sept 2012 15:45 #3

• herman.janssen@pandora.be
  • herman.janssen@pandora.be's Profielfoto
Geachte,

misschien kan u ook uw licht eens opsteken bij het parochiaal team van Zwijndrecht. De archieven van de parochie van Sint Martinus (Burcht)worden daar bewaard. Zij zitten aan Dorp Oost 37, 2070 Zwijndrecht.

Laat u ons iets weten van uw vorderingen?

Met vriendelijke groet,

Mireille Schaekers
(secretaris)

Re: Pastoor Leo Baes 15 mrt 2017 15:47 #4

• Gie Stappaerts
  • Gie Stappaerts's Profielfoto
Beste Herman
Ik weet niet of je nog op zoek bent naar info of foto's over Leo Baes.
Op de website van het Sint-Jozef-Klein-Seminarie in Sint-Niklaas en op de website van de gemeentelijke monumenten in Baarle-Nassau vond ik bijgevoegde informatie.
Met vriendelijke groet
Gie
Moderators: Super User
Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden
Adres van onze vereniging: Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht, Kaaiplein 29, 2070 Zwijndrecht. E-mail: info@heemkundezb.be