Portretje December 2022: Paul D'haese

2024 11 14 AfficheNachtvdGeschiedenisGraag delen we de uitnodiging van het Davidsfonds Burcht voor deelname aan de Nacht van de Geschiedenis.

Het thema is "Feest" met kermissen en processies als onderwerp.

U kunt meefeesten op donderdag 14 november van 20:00h tot 22:30h in de bib van Zwijndrecht (Binnenplein 1).

We duiken opnieuw de “Nachten van de Geschiedenis” in, en bieden jullie hieromtrent een prachtige activiteit aan met als thema “FEEST= KERMISSEN  en  PROCESSIES.

Onze spreker Eddie Niesten, bekend als keukenhistoricus en schrijver van diverse boeken over culinaire ontwikkelingen, neemt ons mee in het heerlijke verleden van “kermissen” en “processies”.         ‘s Morgens trekt de processie door de straten en na een feestelijk middagmaal gaat men naar de kermis. Wie kent niet meer de avonturen in de “rups” en de botsauto’s! Nostalgie troef en spannende herinneringen, om nog maar te zwijgen over het kermisbal, het kermislief enz…

Muziek en zang vormen van oudsher een onmisbaar onderdeel van het kermisgebeuren.

Komen jullie meefeesten op donderdag 14 november 2024 van 20.00u tot 22.30u in de bib van Zwijndrecht (Binnenplein 1)

Inkom: € 5 – leden bib, Df Burcht  € 4  - UitPas kansentarief: € 1.

Leuk is ook de kleine tentoonstelling van plaatselijke herinneringen aan de kermissen en processies in Burcht en Zwijndrecht - te bewonderen in de bib tot eind november 2024.