Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Vraag om informatie over een familielid

  • Anoniem
11 jaren 4 maanden geleden #1 door Anoniem
Beantwoord door Anoniem in topic Re: Vraag om informatie over een familielid
Geachte,

de Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht kan u niet helpen bij het opsporen van familieleden. Wij kunnen u wél op weg zetten zodat u zelf aan de antwoorden op uw vragen kan geraken.

Voor alle geneaogische informatie jonger dan 100 jaar (dus jonger dan 1913)dient u een toestemming te hebben van de rechtbank van eerste aanleg van het gerechterlijk arrondissement waarbinnen de gemeente gelegen is. Zwijndrecht ligt in het gerechterlijk arrondissement Antwerpen en de rechtbank van eerste aanleg zit aan de Bolivarplaats 8 te 2000 Antwerpen. U stelt uw vraag aan de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg.Deze toestemming is gratis

Eens u deze toestemming heeft, kan u uw vragen stellen aan het gemeentebestuur van Zwijndrecht, dienst bevolking of burgerlijke stand, Binnenplein 1 te 2070 Zwijndrecht. Vergeet zeker niet een copie van uw toestemming van de rechtbank van eerste aanleg toe te voegen! De gemeente zal u eventueel retributiekosten aanrekenen voor dit opzoekwerk. Na betaling hiervan, worden de documenten u opgestuurd.

De Joris Van Severenstraat kreeg in de eerste gemeenteraad na WO2 terug z'n oorspronkelijke naam.

Hopelijk kan u hiermee verder bij uw opzoekwerk. Dank u wel voor uw belangstelling in onze kring en nog de beste wensen voor 2013.
  • Super User
  • Onderwerp Auteur
Meer
11 jaren 4 maanden geleden #2 door Super User
Vraag om informatie over een familielid werd gestart door Super User
Geachte,

Ik ben op zoek naar enige informatie omtrent de wedervaardigheden van een grootvader die ik zelf nooit heb gekend en die ook niemand van mijn kleine familiekring heeft gekend.

De naam van de persoon waarvan ik enige informatie zoek te bekomen is Isidoor Emiel De Weerdt. Hij was geboren te Willebroek op 21 oktober 1881. Hij is verhuisd van Hove naar Zwijndrecht, Dorp-Oost 31 (toen Jan Van Severenstraat genoemd) op 27 April 1943. Informatie na die datum ontbreekt me.

Mijn vragen: kunt U me enige informatie verstrekken van zijn wedervaardigheden te Zwijndrecht? Is hij er overleden en wanneer? Woonde hij er alleen of wie van zijn familie was er bij hem ingeschreven op hetzelfde adres?

Mijn dank indien U me kunt verder helpen met deze vragen. Ikzelf woon te ver (in Schotland) om momenteel ter plaatse onderzoekingen te doen.

Robert (Dr Robert Govaerts)
Moderators: Super UserSchaekers Mireille
Gemaakt door Kunena