Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Portretje Juli 2020: De Geldofstraat op het Vlaams Hoofd

  • Schaekers Mireille
Meer
3 jaren 4 maanden geleden #1 door Schaekers Mireille
Beantwoord door Schaekers Mireille in topic Portretje Juli 2020: De Geldofstraat op het Vlaams Hoofd
Beste,
voor een attest van woonst na 01.04.1923 zal u contact moeten opnemen met het Felixarchief te Antwerpen. We zouden u graag enkele vragen stellen over het leven op Vlaams Hoofd in de jaren dat uw grootvader daar woonde. Mogen wij u vragen om onze kring via de contactpagina op deze website te contacteren?
Met dank bij voorbaat,
Mireille
secretaris
  • Luc Andries
3 jaren 4 maanden geleden #2 door Luc Andries
Beantwoord door Luc Andries in topic Portretje Juli 2020: De Geldofstraat op het Vlaams Hoofd
Mijn grootvader heeft rond 1925-1938 in de Geldofstraat gewoond (1).
Hij was tolbeambte in de haven van Antwerpen.
Gedurende mijn opzoekingen daarover heb ik volgende publicatie op Facebook gevonden, over Albert Geldof:
voor mijnheer A. Geldof was een straatnaam zelfs niet nodig .
Noteer het commentaar over Albert Geldof, die hem als uitbater van Café-Restaurant "L'Océan" beschrijft.

(1) By the way, kunt u mij laten weten bij welke gemeentebestuur ik vandaag moet vragen voor een attest van verblijfplaats uit die periode in Vlaamsch Hoofd? Dank bij voorbaat.
  • Anoniem
3 jaren 9 maanden geleden #3 door Anoniem
Noteer even dat de afgebeelde Popp-kaart dateert van ca. 1865 en niet van 1965.
Kijk in dan verband ook naar de notitie "Nouvelle Ville" op die afbeelding. Die aanduiding heeft niets te maken met het bouwbedrijf De Nieuwe Stad uit de 20 ste eeuw, maar waarschijnlijk met de door Napoleon geprojecteerde "Nouvelle Ville" op Linkeroever.
  • Super User
  • Onderwerp Auteur
Meer
3 jaren 9 maanden geleden - 3 jaren 9 maanden geleden #4 door Super User
Graag uw opmerkingen en andere interessante informatie over de vroegere Geldofstraat op het Vlaams Hoofd.


Portretje Juni 2020: De Geldofstraat op het Vlaams Hoofd.


Klik op Antwoord (niet op Antwoord onderwerp!)
Laatst bewerkt 3 jaren 9 maanden geleden doorSuper User.
Moderators: Schaekers Mireille
Gemaakt door Kunena