Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Foto van de Maand: November 2017 (Majoretten KKF Eendracht Burcht)

  • Reaktie van Willy Lambrechts
3 jaren 1 maand geleden - 3 jaren 1 maand geleden #1 door Reaktie van Willy Lambrechts
Beantwoord door Reaktie van Willy Lambrechts in topic Foto van de Maand: November 2017 (Majoretten KKF Eendracht Burcht)
Tekst van de auteur van dit bericht, ingevoegd door de website beheerder.

Ik denk dat ik nog wel wat aanvulling kan geven, volgens mij was dit de eerste groep waar mee
gestart is.
Links onderaan zien we Odette Staes dochter van Gaston en Lisette die indertijd nog gerant zijn
geweest in de vrede, Odette woont nu met haar man Patrick De Coninck in Diksmuide.
Gaston is enkele maanden geleden overleden.
Links naast Pierre Duerinck staat Marie-Louise die was tamboer maître, zij woonde met haar ouders
in café autobus op de hoek van de Statiestraat en de Boomgaardstraat. Daar was indertijd een
bushalte van de blauwe bus die van Zwijndrecht over Burcht naar Antwerpen reed.
Zij heeft samen met haar man Benny lang een café restaurant uitgebaat in Moerbeke waar ik
regelmatig kwam. Ondertussen hebben zij dit gesloten en genieten van hun pensioen, zij wonen nog
steeds daar.
Derde van links onderaan vlak voor Pierre zit een dochter van Hilaire D’heer die samen met zijn Rosa
café hield op de hoek van de Dorpstraat en de Kerkstraat waar nu restaurant de klok is.
Tussen Rita Duerinck en Marie-Louise staat volgens mij Rita Moenssens die met haar ouders recht
over de kerk woonde.
De andere komen mij wel bekend voor maar ben ik toch niet zeker.
Laatst bewerkt 3 jaren 1 maand geleden doorSuper User.
  • De Buf Jeannine
6 jaren 4 maanden geleden #2 door De Buf Jeannine
Goeiemorgen,

Ik denk dat het meisje (bovenaan,3e van links) Veerle Beeckmans heet. In 1974 begon ze samen met haar zus Hilde, het meisjesgroepje "The Lollypops".
Bijlagen:
  • Super User
  • Onderwerp Auteur
Meer
6 jaren 4 maanden geleden - 6 jaren 4 maanden geleden #3 door Super User
Graag uw opmerkingen en andere interessante informatie over de majoretten van de fanfare Eendracht te Burcht, maar ook over alle fanfares die Burcht en Zwijndrecht rijk waren.


Foto van de maand: November 2017 (Majoretten KKF Eendracht Burcht).

Klik op Antwoord (niet op Antwoord onderwerp!)
Laatst bewerkt 6 jaren 4 maanden geleden doorSuper User.
Moderators: Schaekers Mireille
Gemaakt door Kunena