Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Foto van de maand: Augustus 2013 (Sint-Jozefschool)

  • Super User
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 jaren 5 maanden geleden - 10 jaren 5 maanden geleden #1 door Super User
Beantwoord door Super User in topic Foto van de maand: Augustus 2013 (Sint-Jozefschool)
Beste Paul,
Uw vraag naar het schoolgeld, betaald door het gezin Bervoets, kunnen wij niet beantwoorden, vermits dit zich afspeelt in de privé levensfeer.
Onze leden kunnen ons archief raadplegen mits deze voldoen aan een aantal voorwaarden, o.a. over het gebruik van gevoelige informatie.
Het archief van de broederschool bevindt zich in het KADOC (Leuven). Het bevat o.a. een register van het schoolgeld. Om toegang tot het archief te krijgen moet je een expliciete goedkeuring krijgen van het generalaat van de Broeders van Onze-Lieve-Vrouw van Lourdes, Oostakker.
Chris Vander Straeten
Laatst bewerkt 10 jaren 5 maanden geleden doorSuper User.
  • paul ilegems
10 jaren 5 maanden geleden #2 door paul ilegems
Beantwoord door paul ilegems in topic Foto van de maand: Augustus 2013 (Sint-Jozefschool)
Met veel belangstelling las ik jullie artikel over de broederschool. Ik werk aan een biografische studie over Fred Bervoets, die negen jaar lang leerling was in de broederschool, van 1948 tot 1056. Ik las dat de school in 1951 gratis werd gemaakt voor kinderen uit arme gezinnen. Mijn vraag is of dit ook gold voor Fred Bervoets, wiens vader havenarbeider was? Ook zou ik graag vernemen hoeveel het schoolgeld rond 1950 was. Ik de hoop dat jullie hier meer over weten groet ik met achting,
paul ilegems
  • Super User
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 jaren 8 maanden geleden - 10 maanden 3 weken geleden #3 door Super User
Graag uw opmerkingen en andere interessante informatie over de Sint-Jozefschool te Burcht.

Foto van de maand Augustus 2013 (Sint-Jozefschool).

Klik op Antwoord (niet op Antwoord onderwerp!)
Laatst bewerkt 10 maanden 3 weken geleden doorSuper User.
Moderators: Schaekers Mireille
Gemaakt door Kunena