Onderwerp:

Portretje Maart 2021: De Rijsselsche baan oftewel Blancefloerlaan 05 apr 2021 10:02 #1

• Peter Van den Eynde
  • Peter Van den Eynde's Profielfoto
Dag Bernard
moeilijke vraag: ik heb die passage uit mijn bronnen die bij het artikel vermeld staan. Maar meer informatie heb ik niet en de oude(re) kaarten zijn ook niet altijd 100% duidelijk bij het overlappen met de huidige toestand

Portretje Maart 2021: De Rijsselsche baan oftewel Blancefloerlaan 03 mrt 2021 19:10 #2

• Bernard Verhelst
  • Bernard Verhelst's Profielfoto
Heel interessant artikel! Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste locatie van de bocht van de tramsporen naar Burcht. Op die plaats stond café De Nieuwen Buiten van Jules De Schepper. Ik dacht dat de tram richting Burcht draaide juist voor de huidige gebouwen van Mediahuis, in de veronderstelling dat de zuidelijke.rijbaan van de Blancefloerlaan (richting LO) op het oude traject van de Rijselsebaan ligt. Uit het artikel van Peter begrijp ik dat de Rijselsebaan nog meer zuidelijk liep, onder het gebouw. Klopt dit?

Portretje Maart 2021: De Rijsselsche baan oftewel Blancefloerlaan 06 feb 2021 09:51 #3

• Super User
  • Super User's Profielfoto Onderwerp Auteur
Graag uw opmerkingen en andere interessante informatie over dit deel van het vroegere Vlaams Hoofd.

Portretje Maart 2021: De Rijsselsche baan oftewel Blancefloerlaan

Klik op Antwoord (niet op Antwoord onderwerp!)
Moderators: Schaekers Mireille
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden
Adres van onze vereniging: Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht, Kaaiplein 29, 2070 Zwijndrecht. E-mail: info@heemkundezb.be