Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Café Westvlaanderen bij Miel Tamboer

Café Westvlaanderen bij Miel Tamboer 09 mei 2016 09:14 #1

• Gie Stappaerts
  • Gie Stappaerts's Profielfoto
Ik las bovenvermeld opschrift op een huisgevel Kazernestraat 14-16 in Burcht. Hebben jullie meer informatie? Dank bij voorbaat.

Café Westvlaanderen bij Miel Tamboer 20 mei 2016 11:24 #2

Volgens een van onze leden, een échte Burchtenaar, zou dit café ooit een zekere Emiel Froment als eigenaar gehad hebben. Dit, z'n bij- of roepnaam én de vernoeming naar de provincie bij de zee moeten nog uitgeklaard worden. Kom later nog eens terug naar deze pagina om meer informatie hierover terug te vinden.
We hebben binnen de HKZB een commissie 'cafés en -sporten'. Weet u meer over onze cafés (ook die uit Zwijndrecht en Vlaams Hoofd), dan lezen we dat graag van u.
:)
Laatst bewerkt: 20 mei 2016 11:25 door Schaekers Mireille. Reden: interpunctie

Café Westvlaanderen bij Miel Tamboer 23 mei 2016 20:00 #3

• Vincent Deleu
  • Vincent Deleu's Profielfoto
Kan niet goed volgen, ... vernoeming naar de "zee" of "provincie" ?
Heb ik een stuk gemist ?

Café Westvlaanderen bij Miel Tamboer 24 mei 2016 21:37 #4

Provincie bij de zee = West-Vlaanderen

Café Westvlaanderen bij Miel Tamboer 28 juni 2016 00:45 #5

• Gie Stappaerts
  • Gie Stappaerts's Profielfoto
het was vooral de naam Tamboer die mij bezighield. Er was ooit een volkszanger Lionel Tamboer en later ook een Groep Tamboer.
Ik zou niet kunnen zeggen dat het om een artiestennaam dan wel om een familienaam gaat.

Café Westvlaanderen bij Miel Tamboer 28 juni 2016 17:50 #6

Bij een volgend bezoek aan de archieven van het Legermuseum zal ik meer info over deze Miel Tamboer opzoeken. Ondertussen vraag ik rond bij Burchtenaren of zij deze persoon en zijn café gekend hebben én hier meer over willen vertellen.
Blijf zeker langskomen op deze website!
;)
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Super User
Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden
Adres van onze vereniging: Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht, Kaaiplein 29, 2070 Zwijndrecht. E-mail: info@heemkundezb.be