Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Pepermoot

Pepermoot 05 juni 2013 20:55 #1

• Secretaris
  • Secretaris's Profielfoto
Bij opzoekingen in de bevolkingsregisters kwam ik volgend bericht tegen: "woonde voordien Pepermoot, Zwijndrecht". Wie weet waar de Pepermoot juist zou gelegen hebben?
;)

Pepermoot 06 juni 2013 14:51 #2

• Vincent Deleu
  • Vincent Deleu's Profielfoto
Ik kan u niet helpen. Helaas ! :(

Pepermoot 28 apr 2015 19:30 #3

Tijdens Erfgoeddag wist een bezoekster ons te vertellen dat de Michel Vergauwenstraat vroeger de Pepermoot genoemd werd.

Pepermoot 05 mei 2015 18:29 #4

• Vincent Deleu
En wie, wat, hoe, wanneer moet pepermoot voorstellen ? :blink:

Pepermoot 06 mei 2015 22:01 #5

Wat de juiste betekenis van Pepermoot is, ontgaat mij op dit moment. Dus: blijven zoeken!!!
Als je kijkt op www.geopunt.be en je tikt de huidige straatnaam in (dus Michel Vergauwenstraat, Zwijndrecht), dan kan je ook in de rechterbalk "vergelijk kaarten" aanklikken. Dan krijg je links het huidige statenplan en rechts kan je dan een ander kaartensysteem kiezen. Je zal zien dat de huidige Michel Vergauwenstraat of de vroegere Pepermoot meer leek op een soort wegeltje of dammetje net aan de buitenrand van de toenmalige kerhofmuur. Dat kan je vooral goed zien op de Atlas der Buurtwegen en de Vandermaelen-kaarten.

Pepermoot 07 mei 2015 19:52 #6

• Vincent Deleu
Dank U Mireile. We zullen eens gaan kijken hé !! ;)
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Moderators: Super User
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden
Adres van onze vereniging: Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht, Kaaiplein 29, 2070 Zwijndrecht. E-mail: info@heemkundezb.be