Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Sleutelshof

Re: Sleutelshof 06 dec 2012 13:08 #7

• Tina V
  • Tina V's Profielfoto Onderwerp Auteur
Ik heb enkele weken geleden via een familielid contacten gelegd met enkele militairen van de genie en hun enkele vragen gesteld. Tot hier toe blijft het echter (verdacht) stil ;) Niemand die een antwoord kan geven of de genie momenteel nog steeds eigenaar is van het pand en wat de plannen ermee zijn. Laat ons hopen dat geen nieuws, goed nieuws is. Van zodra ik iets verneem, laat ik het jullie weten.

Re: Sleutelshof 09 nov 2012 17:24 #8

• Vincent
  • Vincent's Profielfoto Onderwerp Auteur
Het was precies oorlog :)

Re: Sleutelshof 08 nov 2012 20:32 #9

• chris
  • chris's Profielfoto Onderwerp Auteur
Een paar weken geleden waren er inderdaad militaire oefeningen op grote schaal, samen met nederlandse militairen. Het was een evacuatieoefening over de Schelde heen vanuit fort Liefkenshoek.
Operatie "Clean River" duurde in totaal een week en er namen 340 personen aan deel.
Ondertussen is de rust wellicht teruggekeerd.

Re: Sleutelshof 08 nov 2012 18:40 #10

• Vincent
  • Vincent's Profielfoto Onderwerp Auteur
Enkele weken terug was ik aan het Sleutelhof. het zag er zwart van de militairen. Binnen, buiten, door de ramen, op het dak, ... ! Vlak voor het gebouw stonden verschillende voertuigen. Niet leuk om zien. Het waren juist oefeningen. Er stonden zelfs tientallen tenten opgesteld achter het Sleutelhof. Ik heb niet durven foto's trekken. :(

Re: Sleutelshof 31 okt 2012 08:46 #11

Het Sleutelshof maakt deel uit van het militair domein.
Het is geen Beschermd Monument, maar het staat wel op de lijst van Erfgoed Vlaanderen. Dat wil zeggen dat het niet zonder vergunning mag afgebroken worden, maar het wil niet zeggen dat het pand goed moet onderhouden worden. Ik zal eens nakijken wie goede contacten heeft met de Genie om hun plannen te weten te komen.
Een soortgelijk geval is het Bakkersveer, daar in de buurt. Dit laatste wordt het onderwerp van de foto-van-de-maand december.

Sleutelshof 30 okt 2012 21:07 #12

• Cynthia Owens
  • Cynthia Owens's Profielfoto Onderwerp Auteur
Ik ging een antaal weken geleden naar het Sleutelshof om foto's te maken voor Wikipedia. Het Sleutelshof staat momenteel onbewoond en helemaal leeg. Weet iemand iets over de bestemming van dit huis (is het van het leger of van het gemeente?)
Moderators: Super UserSchaekers Mireille
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden
Adres van onze vereniging: Heemkundige Kring Zwijndrecht Burcht, Kaaiplein 29, 2070 Zwijndrecht. E-mail: info@heemkundezb.be