Logo
HEEMKUNDIGE KRING ZWIJNDRECHT BURCHT

Foto van de maand: November 2012 (Blauwe Hoeve)

  • Vincent
11 jaren 4 maanden geleden #7 door Vincent
Beantwoord door Vincent in topic Foto van de maand: November 2012 (Blauwe Hoeve)
Er zou een lijst bestaan van mogelijke kopers ! Destijds, ik spreek van zeker 9 jaren geleden zouden er ongeveer 50 kandidaat kopers op de lijst gestaan hebben. :ohmy:
  • Johan Vogel
11 jaren 4 maanden geleden #8 door Johan Vogel
Beantwoord door Johan Vogel in topic Foto van de maand: November 2012 (Blauwe Hoeve)
:) Ben er een tijdje geleden eens toevallig op den hof geweest, gaan kijken of ze daar plaats hadden voor mijn mobilhome. Zelden heb ik zo een rustgevende, authentieke plaats gevonden, zo dicht bij het centrum van Zwijndrecht. Als ik dit weekend de lotto win, dan koop ik het direct en laat ik het opknappen. Er is volgens mij iets prachtig van te maken.
  • Vincent
11 jaren 5 maanden geleden #9 door Vincent
Beantwoord door Vincent in topic Foto van de maand: November 2012 (Blauwe Hoeve)
Geld, ... veel geld ! ha-ha
:)
  • gerard
11 jaren 5 maanden geleden #10 door gerard
Beantwoord door gerard in topic Foto van de maand: November 2012 (Blauwe Hoeve)
mr vincent jij was toch zo geinterreseerd in de hoeve heb ik altijd vernomen van emiel en marie, wat houd je dan nu tegen?
  • Louis
11 jaren 5 maanden geleden #11 door Louis
Beantwoord door Louis in topic Foto van de maand: November 2012 (Blauwe Hoeve)
Wij zijn voorbij de blauwe hoeve gefietst. Het woongedeelte ziet er tamelijk goed uit voor een 500 jarige boerderij. De stallingen wat minder. Met de nodige renovatie is er terug iets mooi van te maken.
  • Vincent
11 jaren 5 maanden geleden #12 door Vincent
Beantwoord door Vincent in topic Foto van de maand: November 2012 (Blauwe Hoeve)
Toestand van de hoeve is echt niet denderend.
De gracht rondom is volledig aan het dichtslippen, de bomen sterven één voor één, ratten en muizen vieren feest.
Wat de gebouwen betreft kan ik enkel spreken van de buitenkant. Slecht onderhouden (het is ook een groot gebouw) en Miel en Maria waren ook niet meer van de jongste.
Stenen brokkelen af, dakpannen liggen in het rond, deuren verdwijnen en de duiven hebben vrij spel.
Ondertussen is Miel spijtig genoeg overleden en werd Maria opgenomen in een home.
Moderators: Schaekers Mireille
Gemaakt door Kunena